„The Social Peeper“: Ein DIY Produkt von ZLR Betriebsimperium/Ενα νέο προϊόν DIY των ZLR Betriebsimperium

DE/GR

Der Social Peeper zielt auf eine spielerische Nutzung des sozialen Raumes. Er fördert das persönliche Entdecken neuer Perspektiven und Blickwinkel im städtischen Alltag. Mit dem Social Peeper wird die urbane Umwelt anders wahrgenommen: einerseits wird der Benutzer des Social Peepers zum Beobachter, andererseits wird er selbst zum Beobachteten (Peep back).

Der Social Peeper richtet das Augenmerk auf den Benutzer. Als Gegenpol zu einer technischen Innovation wie den Google Glasses, deren Benutzung den öffentlichen Raum durch Medialisierung und Virtualisierung aufzulösen versucht, stärkt der Social Peeper den subjektiven und analogen Blick auf den Stadtraum, der ausschliesslich in diesem Moment, im Hier und Jetzt erlebt werden kann. „Social Peeping“ wird damit zur persönlichen, kreativen Handlung in der Öffentlichkeit.

Der Social Peeper ist ein DIY-Gegenstand, der ohne technischen Aufwand aus einfachen Haushaltsartikeln angefertigt werden kann.  Er ist kein fertiges Design-Produkt, sondern die materialisierte Idee der Beobachtung und Begegnung, die jede/r auf seine Weise weiterentwickeln kann, um die Stadt neu zu entdecken.

Konzept und Design des Social Peepers orientieren sich an der Figur des Neo-Flaneurs, für den sich der gegenwärtige urbane Raum als gestaltbarer sozialer Kosmos erschliesst.

Do It Yourself, liebe LeserInnen und entdeckt auf spielerische Weise euren sozialen Raum!
——————————————————————-
Ο Social Peeper είναι ένα προϊόν που μπορεί ο καταναλωτής να το φτιάξει μόνος του από ρολά κουζίνας, υπόλοιπα λάστιχου ποδηλάτου και νήματα και να το χρησιμοποιήσει αμέσως.
Οχι δεν θελουμε να το πουλήσουμε: είναι μία ιδεα για να την πάρετε και να αρχίσετε να παίζετε!
Εκατοντάδες πρότζεκτ στο ίδιο μήκος κύματος πραγματοποιούνται αυτή τη στγμή στην Γερμανία.

Καταναλωτής και φτιάρτο μόνος σου (Ντου ιτ γιουσέλφ) δεν είναι εννοιες ασύμβατες; θα αναρωτηθεί όποιος αγνοεί τη σαρωτική επέλαση του σόσιαλ ντηζάιν στην γερμανική κι αμερικάνικη σκηνή των επιστημονικών και καλλιτεχνικών εφαρμογών.

Οχι, βέβαια! Προϋποθέτει όμως αναθεώρηση των συμβατικών τρόπων χρηματοδότησης, αλλά και του μάρκετινγκ.
Για το σόσιαλ ντηζάιν και τις εφαρμογές του — ως πρακτικές διεύρυνσης των δυνατοτήτων και του πεδιου δράσης των σύγχρονων ντηζάινερς — θα μιλήσουμε αναλυτικά στα προσεχή μας εργαστηρια στην Ελλάδα.

Ο Social Peeper είναι εμπνευσμένος από την εννοια του (νεο) φλανέρ (όρα Βάλτερ Μπένιαμιν) κι επιχειρεί να επανακακτήσει την αναλογική, την μη εικονική ματιά του ανθρώπου στον χώρο.
Είναι ενα εργαλείο έξαψης της φαντασίας, της παρατηρητικότητας και της περιέργειας εντός του αστικού χώρου ή η υλοποίηση με απλά μεσα (που έχει ο καθείς στο σπίτι του) της ίδιας της ιδέας της αυθόρμητης συνάντησης και της παρατήρησης.

Περίεργα πράγματα, θα πείτε. Μα πού είναι το κέρδος;
Αυτά λέμε εδω και καιρό: το κέρδος στους χρόνους μας προύποθέτει ολική αλλαγή της προοπτικής από την οποία βλέπουμε τα πράγματα. Οσοι δεν μπορούν να το δουν αυτή τη στιγμή, θα το δουν με πιο δραματικο τρόπο στη συνέχεια.

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s